Gegevens aanleveren via bestandsaanlevering
‘Bestandsaanlevering’ betekent dat u een Excelbestand met gegevens van alle werknemers uploadt in het werkgeversportaal. U kunt zo meerdere mutaties in één keer doorgeven.
De voordelen van bestandsaanlevering
- U hoeft de mutaties niet apart door te geven via het werkgeversportaal.
- U kunt het bestand controleren voordat u het uploadt. Zo weet u zeker dat u de juiste gegevens doorgeeft.
Hoe werkt bestandsaanlevering?
- Log in op het werkgeversportaal en ga naar het tabblad ‘Bestand’.
- Klik op ‘voorbeeldbestand downloaden’.
- Vink ‘gegevens overnemen’ aan. Het bestand wordt vervolgens gevuld met de namen, de BSN-nummers en de datums waarop uw werknemers in dienst kwamen.
- Vink aan welke wijziging u wilt doorgeven en klik op ‘Bevestigen’. Daarna opent automatisch een Excelbestand.
- Vul in dit bestand bij de werknemer(s) waar het om gaat de wijziging in.
- Klik op ‘uploadbestand aanmaken’ en sla het bestand op als een .csv bestand.
- Selecteer het .csv bestand via ‘Bladeren’ onder het tabblad ‘Bestand’.
- Klik op 'uploaden' om het bestand aan te leveren.